söndag 15 januari 2017

Getingmidja?

När man håller upp tröjan hängande ser den ut så här:
Vem i all världen ska kunna ha den, tänker du kanske?
Svaret är min man, tröjan passar perfekt. Den är resårstickad hela vägen, vilket är lite ovanligt. Dessutom med dubbelt garn, mörkblått kombinerat med varierande färger, så att ränderna finns där utan att bli så skarpa. Mönstret är från Drops, garnet är 100 % alpacka. Mjukt och härligt garn, trevligt att sticka med.
Min man valde mönstret och jag skickade efter garn enligt beskrivningen. Jag borde ha tänkt att det var väldigt mycket garn, men det gjorde jag inte. Nu när tröjan är klar sitter jag med nästan hälften av garnet kvar, efter att ha stickat enligt avsedd storlek men med en aning kortare ärmar.

Jag såg efteråt att det fanns en kommentar om att angiven garnåtgång inte stämde. Tyvärr såg jag inte den tidigare. Så nu får jag försöka använda resten av garnet till något annat.

Inga kommentarer: