fredag 10 mars 2023

Visst är den fin, min dubbelstickade väst?

På syfestivalen i höstas köpte jag garn för att dubbelsticka en kortärmad väst. Stickningen har tagit sin tid och eftersom det mörka garnet inte räckte riktigt, fick jag komplettera med ett extra nystan på vårens syfestival. Nu är västen klar och idag bad jag grannen ta bilder. 

Inte undra på att det tar tid. Det är ju som att sticka två plagg samtidigt. 





På syfestivalen hittade jag också ett spänne som jag tyckte passade ihop med liljemönstret.




Idag behövdes egentligen mer långärmat,  men en snabb fotografering gick bra.  Tack Susanne!

Jag är nöjd med resultatet och har på känn att detta kan bli ett favoritplagg!         

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den är jättefin o två västar blev det .Lillemor

Anonym sa...

Så vacker! Och vi såg den bli till!!🙏🏻💕🧶

Anonym sa...

Åh vad fin den blev! Skickligt 👍🧶❤️ //Karin W

Anonym sa...

Wow så fin dubbelklickar väst.