söndag 5 februari 2017

Mina ofullbordade ...

Här är mina pågående stickprojekt:
Jag brukar slutföra ett stickprojekt innan jag börjar på nästa, det känns som ett måste (det är nog mors röst jag hör inom mig).

Men trots allt har det sina poänger att ha flera på gång: de kräver olika mycket koncentration, olika mycket ljus och är olika lätta att ta med sig och passar därför till olika sorters TV-program, när man sitter och pratar eller som sysselsättning på resor. Ibland måste en stickning "ligga till sig" för att man inte vet hur man ska kombinera färger eller mönster.

Men just nu är det kanske onödigt mycket att välja på:
  • en ljus tröja i entrådigt ullgarn, där jag stickat en ärm (Jag har lovat mig själv att inte satsa på entrådigt, men faller för frestelsen gång på gång. Så tunt, så krävande att sticka ... men blir till de skönaste tröjor man kan tänka sig!)
  • en tröja till min man, eftersom det blev så mycket Alpacka-garn kvar när hans senaste tröja var klar
  • en kofta med flätor i nederkanten, eftersom jag kom över ullgarn i fin blå färg billigt

Och så har jag just förköpt biljett till Syfestivalen ... och därifrån har jag aldrig kommit hem tomhänt!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Alla sanna konstnärer har lämnat något ofullbordat efter sig.
Du kan ju också göra så
Hälsning Jenny

IngridJ sa...

Bra sätt att se på saken! Tack Jenny!